Titlen er grebet lidt ud af luften, men dog med den bagtanke at bogen Onkel Tom's hytte er skrevet i 1851 og jeg er tilhænger af den gammeldags levemåde i parforholdet dog tilpasset nutiden.

lørdag den 1. september 2012

Tanker om livet

Her sidder jeg 56 år gammel sidder og tænker på livet som sådan, hvem er jeg, hvad er jeg og hvor skal jeg hen, hvad har livet givet mig og hvad kan jeg bruge i den videre færd.

Alle de store spørgsmål  som vel rammer os på et tidspunkt før eller siden, er det nu jeg skal tage livet op til overvejelse eller skal jeg bare følge den sti jeg har betrådt hidtil.

Slutningen af livet har jeg taget stilling til eller rettere hvad der skal ske når det er slut, måske lidt sent men for mig har det ikke været aktuelt at vende spørgsmålet før her for nylig, vel fordi jeg har skudt fra mig da der jo altid er tid nok. Nu er det ikke således at slutningen ligger lige om hjørnet men snarere at begivenheder i mit liv gjorde at det kom op og så var jeg ligesom nødt til at tage stilling.

Det værste ved at rejse spørgsmålet hvem er jeg og hvor har livet ført mig hen, er for mig selv erkendelsen for er jeg der hvor jeg ønsker at være i livet!  Ganske vist er alt for mig ikke gået op i en højere enhed men jeg fortryder ikke noget for det har givet mig en masse med i bagagen som jeg kan og vil bruge fremover.

Især de sidste 6-7 år har givet mig et helt klart billede af hvem jeg egentligt er og hvor jeg er på vej hen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar